fredag 23 april 2010

Riktig rock 'n' roll!

Igår var det en speciell upplevelse! Jag såg G. Harrison live on stage! Ja, i alla fall en tributband som körde Beatleslåtar på ett fantastiskt sätt! Det var precis som man såg the Fab four in real life! Helt otroligt!! Ungefär som när man spänner på med en Cho-san pådragen. Det var så nära man kan komma! Ett helt suveränt band, som inte bara lät som Beatlarna, de såg ut som dom, agerade som dom, mellansnackade som dom och musiken ojojoj!

Ja, hade det inte varit så långt till Nyköping så hade jag åkt dit ikväll och tittad på dom där också. Det var länge sedan det föll en tår. På rak arm kan jag säga att det sist var när Sofia föddes, GAIS slog Blåvitt senast och nu igår. Psykedeliska låtar ”Lucy in the sky”, ”Strawberryfields” och Harrison låtarna "Something" och ”Here comes the sun” var kvällens absoluta höjdare av toppbetyg på allt!

Gruppen heter The MearseyBeatles och är normalt husband på The Cavern i Liverpool (En club undertecknad besökt såklart). Då förstår ni vilken kvalité allt höll!

Gå in själva och uppdatera Er här!

Sedan är det bara att hålla ögonen öppna. Jag lovar det var de 300 bäst placerade kronorna på mycket länge! Upplevelsen blev inte sämre av att min gamla barndomsvän som verkligen är en ordentligt påläst Beatlesfan - Gunnar Elgenström - var med. Att uppleva det ihop med honom var stort!

1 kommentar:

  1. Jag kan bara bekräfta att The Mersey Beatles var en fröjd att se och höra. De har studerat, kopierat men också lagt till lite egna arrangemang på några låtar med mycket bra resultat.

    Vill ni veta mer så besök gruppens hemsida
    http://www.themerseybeatles.com/

    SvaraRadera